söndag 18 mars 2012

Little Sweden

Lördagkväll. Vi hänger på ett ställe som heter Indian. Mycket bra häng. Det är bara svenskar omkring oss. Och massa barn. Julie har fullt sjå med att säga hej till alla. Eller heeejj, öööhhhh, daaaa som hon säger.

Det känns lite som om vi är i Sverige en sommarkväll. Fast det är lite varmare. Och drinkarna lite billigare. Och lite starkare.

En grabb på 12 år ungefär kör en eldshow med jämna mellanrum. Jätteduktig. Om det vore min son skulle jag vara så nervös men hans mamma verkar väldigt lugn. Och stolt.

Killen kör sin eldshow

Senare under kvällen gick indianen him self fram och körde en eldshow också. Snabbare, bättre och farligare än pojkens. Men jag är ändå mest imponerad av grabben.

Indianen gör samma sak

Nu är vi alltså på Koh Lanta. På svensk-stranden som jag hörde någon kalla det. Havet, stranden och boendet är alla fina. Nära till Saladan, staden här, där det finns gott om shopping och restauranger.

Det är så mycket mer här än på Railey. Fler människor, mer att göra, mer att välja på, mer sand. Men efter Railey känns det rätt okej med mera liv. Får se vad vi tycker om 10 dagar här. Ibland känner jag att det är ett ställe vi kan återvända till och ibland känns det som om 10 dagar räcker för alltid.

Det råder inte direkt brist på uppmärksamhet kring Jullan fast att både mamma och pappa får massage.

Idag ska vi stilla mitt shoppingbehov med en helkväll i Saladan. Annars ser vi mest framemot tisdag då Yvve kommer och hälsar på oss. Tillsammans tänkte vi göra en snorklingsutflykt till fyra olika öar och även simma in i en grotta. Undra om Yvve vet om denna plan?

En dag i nästa vecka ska jag iväg och dyka. Redan nu orolig för att lämna Kalle. Men han är i goda händer, Julie kommer ta väl hand om honom. Vi har pratat om detta och hon har lovat att hålla honom sysselsatt.

4 kommentarer:

  1. Du kan vara lugn, Julie kommer ha koll på sin pappa! Shoppa lugnt nu.
    Kram // Lina

    SvaraRadera
  2. Nu vet Yvve om planen! Snorklingutflykten kan man läsa om på Min resa till och med. Vi ses snart! Längtar efter er. Kram.

    SvaraRadera
  3. Hallå där! Åh, vad härligt ni verkar ha det :) Inte utan att man blir väldigt ressugen när ni skriver så bra! Jag har försökt få lite tips i Kina, förgäves. Inga svar på mail men än har jag inte gett upp ;) Återkommer om inte annat med det som vi kan minnas men det är inte jättemycket med våra reptilhjärnor..! Ha det gott! Nu ska jag ut i era gamla hemtrakter och springa en söndagstur i vårvädret! KRAM till er alla från oss alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Hoppas du hade fint springväder! Kämpa på :).

      Härligt att du försöker nå Kina iallafall. Men du behöver inte anstränga dig så mycket ifall dom nu inte svarar. Skriv ner lite vad ni kommer ihåg bara så är vi jättetacksamma!
      Kram
      /Sandra

      Radera