fredag 13 april 2012

Julies nya jobb

Befinner oss i Hoi An nu, skräddarstaden. Här måste en del svåra beslut fattas. Hur många klänningar vill jag sy upp? Långa eller korta? Vilket tyg? Vilken färg?

Julie är fullkomligt oberörd av besluten som ska fattas. Bara hon får mat.

Till slut bestämde vi oss för fem klänningar, en kjol och en höst/vinterjacka till mig. Kalle har köpt en kavaj, en t-shirt, ett par chinos, en höstjacka och fyra skjortor.

Jag provar en klänning. Sömmerskan rättar till lite småfel så den blir perfekt.

Men idag är det bara fredag så än finns tid att köpa mera. Ska nog kolla på något fint till Julie också. Hon har tjänat ihop lite egna pengar genom att jobba i receptionen på hotellet.

Julie skriver in nya gäster

Julie och hennes kollegor

De tillverkar även skor här. Varannan affär är fylld till bredden med skor och varannan fylld med tyger och klädmodeller. Jag är i himmelriket. Ja om det inte vore för att vi inte har obegränsat med pengar.

Men det är väldigt billigt så vi har råd med mycket, och det kanske tur att pengarna sätter lite gränser. Det tillsammans med vikten som vi får checka in på flyget. Annars skulle jag lätt kunnat köpa femton par skor, minst. Eller femtio hade nog inte varit något problem. Nu har det blivit två par till mig och ett par till Kalle.

Första paret ut

Att tillverka skor efter sin egen fot känns väldigt lyxigt. Lyxigare är kläder, jag hoppas innerligt att det är bra kvalitet och att de håller länge. Men de känns sköna, mycket skönare än några skor jag provat hemma.
/Sandra

2 kommentarer:

  1. Hej hej hallå! Och tack så mycket för det fina vykortet :)
    Vi följer er här på bloggen och kollar in hur fantastiskt ni har det! Vilka fina skor ni har låtit tillverka, och som vanligt, ni har världens sötaste lilla flicka. Kom snart hem så vi kan leka.
    Här är våren på väg, Ola har varit på cykelträningsläger i Spanien och jag har min sista stora tenta för i denna terminen imorgon.
    Take care. Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Träningsläger låter spännade, kul att fara till Spanien! Lycka till med tentan Malin! Vi håller tummarna att den går vägen. Nu befinner vi oss i ett regnigt Hong Kong. Vill att det ska vara fint en dag så vi kan åka upp på The Peak men väderprognoserna ser dystra ut :(. 

    Snart åker vi hem o då får vi se till att träffas. Har ni nån tripp till Eksjö planerad? I så fall är ni välkomna ut i skogen! Annars kan vi tänka oss en tripp till stora staden. Men Sandra är lite trött på att resa så det dröjer nog in i juni innan hon orkar fara igen :). 

    Kramar

    SvaraRadera